Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Mati itu pasti



Assalamualaikum kalian. Hope sentiasa sihat adanya.



Lumrah manusia, bila terbaca kisah @ berita sedih / kematian mesti terdetik dalam hati "Macamana la aku nanti? Bersedia ke aku? Dah cukup ke amalan yang nak di bawa nanti?" And mostly kadang-kadang akan terbit rasa "Ya Allah, dekatnya kita dengan kematian tu" Dan sungguh, tu akan buat kita sedar betapa kerdilnya diri ni. Kematian tak kira masa, usia, tempat, cara. Mungkin esok , lusa , jap lagi. Siapa tahu. Hanya DIA yang tahu. Jom kita perkemaskan diri :')






29 comments:

Cik Nur said...

terima kaseh kerana mengingatkan ciknur.. :)

profmie said...

sama2x muhasbh diri..tnx coz m'ingtkn..

Romeo Laut said...

Bukan mati itu yang kita bimbang. Tapi cukup atau tidak persiapan nak mati itu yang merisaukan.

Deqla manjew said...

betol tu dear, sis deqla pun terfikir cam tu..huhu...apapun mati itu pasti!!

Arina Shamsul said...

Terima kasih peringatan ini dik :)

OnE_nIeZuKa said...

insaf.. :(

hai...

jemput ke my giveaway
http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

Chic Na said...

sama2 memperbaiki diri, Insha Allah.

Si Matatajam said...

Ketaq rasanya bila baca quote tu..

rAIHan said...

lama x singgah sini. apa kabar shu?

syiela said...

mati itu pasti.. saling ingat mngingati.. thank shu

Wanieys said...

nice sharing..peringatan yg sgt baik tuk diri ni

Cik Aini said...

sharing is caring rite :)
sama2 saling ingt memperingati :)

dyabunga said...

renungan bersama

caliph shuriken said...

nice sharing.. sy risau sgt perkara ni...

shuhadaothman said...

@Cik Nur
sme2 cik nur. shu post utk peringtn dri sendri jugak. :)

shuhadaothman said...

@profmie
betul tu profmie. sme2 muhasabah diri. no biggie. sekadar perkongsian :)

shuhadaothman said...

@Romeo Laut
itu yg dirisaukan romeo laut. usaha selagi boleh :)

shuhadaothman said...

@Deqla manjew
kan sis. bila fikir teirngat amalan yg still x cukup lagi.

shuhadaothman said...

@Arina Shamsul
sme2 kak. mne yg baik kita ambil, yg salah kita perbetulkan :)

shuhadaothman said...

@OnE_nIeZuKa
hai dear. InsyaAllah. I will. Terima kasih invite ye :)

shuhadaothman said...

@Chic Na
InsyaAllah. Berusaha ke arah kebaikan :)

shuhadaothman said...

@Si Matatajam
hehehe. ^^

shuhadaothman said...

@rAIHan
kabar baik raihan. shu pon lme x ber-bw :)

shuhadaothman said...

@syiela
betul tu kak. sekadar perkongsian :)

shuhadaothman said...

@Wanieys
same goes to me kak waniey :)

shuhadaothman said...

@Cik Aini
betul tu cik ai :)

shuhadaothman said...

@dyabunga
:)

shuhadaothman said...

@caliph shuriken
sme goes to me caliph. lagi2 bla pk amalan sendiri yg masih x seberapa :')

wan nurul hezrina said...

aduhai takunnya lah..moga Allah terus melindungi kita dr azab..insyaallah akan amik kata2 nasihatmu nie adik