.

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Doodle : Salah satu cara buat hati tenang

Assalamualaikum awak :)


Kadang-kadang bukan senang nak memberi maaf pada orang yang dah sakitkan hati / buat jahat pada kita. Dan kadang-kala tu jugak, kita tak sedar yang kita ni dah ter-sakitkan hati orang lain. Mungkin mak / ayah / abang / kakak / adik / kawan. Secara sengaja atau tidak. Itu normal. Gue pon sama. Pernah buat. Tapi, ape-ape pon kita kena minta maaf and maafkan kesalahan orang tu. Kena lembut and ikhlaskan hati maafkan dorang. Sebab ape, Nabi s.a.w pon maafkan umat. Inikan kita yang bukan siapa-siapa. Kan? So, gue minta maaf kalau gue ade tersalah cakap or terkasar pape kan. Harap di maafkan. Selamat malam. Mimpi indah kalian :)




46 comments:

Amirul Verdasco Nadzri said...

"memaafkan itu lebih mulia.."

**sweetnya doodle ang..

*zafirah* said...

setuju sgt:)
cuma kdg2 fira lupa nak buat mcm tu sbab ngantuk sangat.huhu

shedameor said...

sheda mintak maap kak. hehe

tapi kan kak, sheda ni mulut je kata dah maapkan tapi hakikatnya hati macam tak rela. achaner tuu ?

Nyue said...

nyue sokong..betol tuu....dgn memaafkan org lain...rezeki kita jgk trt berlimpah2..amin...

are_lin@yu said...

betul tu ;-)..ayu sokong dear ;-)

|shuhadaothman|TM said...

betul tu mirul.
ahaha. tengkiu. :D

|shuhadaothman|TM said...

hee, shu pon sme. kdg2 lupa jugak ;D

|shuhadaothman|TM said...

akk pon mintak maap sheda. :)

hehe, tu kne bg ikhlas jgk tu. hehe

Yumida said...

nice doodle..membawa mesej yg amat bgs..
moga kita sentiasa praktikkan memaafkan org lain sebelum tdo

|shuhadaothman|TM said...

betol tu nyue. Aminn :)

|shuhadaothman|TM said...

kan ayu :)

Masz Sidek said...

kemaafan adalah dendam yang terindah...
insya-Allah dgn memaafkan org lain, hati kita akan menjadi tenang...

N.Aima K said...

insyaallah..and it is the hardest thing actually hohoho

Cik Nur said...

betul. memaafkan org lain sebelum tidur mmg baik,
kita pun tidur dlm keadaan tenang je..

lelamaisara said...

betul2...sokong..:)

Niswatus Solikah Samik said...

em, tak ingat nak maaf kan orang sebab rasanya macam x ada orang buat salah.. haha! anis cuma mintak maaf kat allah je.. boleh tak shu? hihi =)

~~oOpEt~~ said...

bagi pet memaafkan tu mudah.. tp nk melupakan tu susah :D tp sbgai khalifah d bumi Allah dh menjadi tanggujawab kita utk saling bermaafan :D soal lupa atau egat tu kena letak tepi :D

Wanieys said...

betul tu sblm tidur eloklah amalka sikap memaafkan org..insyaallah hidup kita akan sentiasa tenang

~Sweet Honesty~ said...

tpi saya susah nk maafkan org..ermm

Nurulee said...

Agree tp kekadang memaafkan tu senang nak lupakan tu yang susah. Hehe.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/mid-year-exam-result.html

^^eKaTiKaH^^ said...

betul betul. memaafkan org sesuatu perbuatan yg mulia. :)

Masha Meisters said...

betul tu kate doodle comel...

tapi...kita ni manusia biasa...atas dosa2 yang dapat dimaafkan memg boleh...
tapi ada sesetengah 2 memg makan dalam la...huhu...perlu ambil masa jugak

Tinta Lana said...

Salam..

Lawa benau doodle nye sleeping,kih3.

Baru je pagi ni dgr topik ni dari Prof Muhaya.. :)

Kdg2 tak buat..sebab terus terkuak lentang kt ats tilam,hihihi.

Pa2 hal, maafkan diri sndiri dulu..baru lebih mudah memaafkan org lain ^_^

syiela said...

betul2 tapi bila terguris terlalu mendalam perlu ambil masa juga

Chic Na said...

betul tu shu. kalo kita maafkan orang, orang pun akan maafkan kita. :)

|shuhadaothman|TM said...

tengkiu yumida. InsyaAllah. jom sama2 praktikkan :)

|shuhadaothman|TM said...

betu tu masz. Aminn, mudah-mudahan :)

|shuhadaothman|TM said...

kan aima. the hardest thing to do, but we must :)

|shuhadaothman|TM said...

kan cik nur. jom praktik slalu :)

|shuhadaothman|TM said...

:)

|shuhadaothman|TM said...

hehe. tu semestinya boleh dan kena buat anis. :D

|shuhadaothman|TM said...

betul tu pet. nak lupa tu mmg susah even kita dah maafkan dorang. tapi the main thing kena slalu bermaafan kan. hee :D

|shuhadaothman|TM said...

amin. mudah-mudahan dear :)

|shuhadaothman|TM said...

mgkin slh org tu buat berat kot :)

|shuhadaothman|TM said...

betul tu dear. memaafkan lebih senang dari melupakan :)

|shuhadaothman|TM said...

lagi terpuji kan :)

|shuhadaothman|TM said...

setuju masha. perlu ambik masa tang part yg tusuk dalam sket. :)

|shuhadaothman|TM said...

wasalam lana.. haha. sleeping beauty nmenye tu. muahaha :D

hehe. shu pon sme. kdg2 ingt, kdg2 lupa. Yup! Maafkan dri sendri tu yg penting :)

|shuhadaothman|TM said...

shu pon kalau yg tu amik masa jugak. InsyaAllah lme2 lembut jugak hati ni :)

Yana Libra said...

setuju~~~

comel doodle tu..hehe :)

|shuhadaothman|TM said...

kan chic na. saling maaf memaafi :)

|shuhadaothman|TM said...

hehe. thanks yana :)

caliph shuriken said...

kiut laa doodle tido cmtu, hukk...

|shuhadaothman|TM said...

doodle tdo sopan. haha

Solehah Shamsuddin said...

baru ak perasan.hg dh wt trademark sendiri ye?hehe

|shuhadaothman|TM said...

dok mencari2 lg ni. hehe