Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Adik dan air liur


Salam jumaat kalian :)



Satu hari.. adik tanya abang,


" Abang, cikgu adik cakap tak boleh makan and minum time posa. Abeh tu, ayaq liuq ni macam mna? Nak kena ludah buang ka? Kalau telan batai posa. "





Abang senyum sambil usap kepala adik..


" Nah! Hang baca ni. Dan pandai eja kan. Eja satu-satu.. Cepat! Abang nak dengaq. "




Adik baca laju-laju..





Abang tanya lagi, " Paham dak ni? "



Adik senyum and terus telan ayaq liuq yang di kumpul dalam mulut dari tadi.


" Fuhhh! Lega aih. Hilang dahaga.. =) "






P/s : Ni kes time kecik baru nak kenal puasa. Hewhew. Salam 14 ramadhan :)

16 comments:

Masz Sidek said...

hehehehe.... kalau letak dlm gelas lepas tu minum semula... tu pengotor... ;p

Fikri said...

Hahaha.. Terbaik lah ustaz azhar :D

Cik Nur said...

hihihihi..geli haih, kumpul ayaq lior pastu telan..hihihi

are_lin@yu said...

hehehe tersenyum lak baca ;-)

Deqla manjew said...

hahaha.. boleh lak kumpul air liur...

~Sweet Honesty~ said...

klakkar la pulok kan..hihi

Lady said...

hehehe. comelnye. budak2 la katekan.

adibahfaizah said...

errr, ada ke orng yg buat mcm tu? ahhaha

Tinta Lana said...

Salam shu.

Fuh..adik betul2 kumpul air liuq tu..smpai hilang dahaganya,hahaha.

Lana time kecik ingtkn kentut membatalkan puasa..memg naik giler lah kalau tahan kentut 12jam,hahahha

#yeayyy! Shu tukar header lgi.. header shu smua comel2 ^_^

^^eKaTiKaH^^ said...

alo tomey tomey je adik tu.. hihi.. budak baru nak belajar berpuase, mcm itulah gayenye ;)

shedameor said...

aiyakkkk, geli. haha

Nurul Iman said...

huhu zaman kecik2 dulu...1st time nk pose, mcm nie la...was-was..=p

Chic Na said...

hehehe.. geli pulak baca yg last tu. huhu.. ;)

caliph shuriken said...

klau saja2 kumpul air liur dlm mulut pastu telan mmg batal puasa tu, huh...

Wanieys said...

haha kelakar la pulak..geli pun ada

dyabunga said...

tak sanggup nk minum kalau buat cm tu..haha