.

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Hati kotor atau bersih?

Assalamualaikum kalian :)




Lets muhasabah ourself ;)





20 comments:

Wanieys said...

a'a betul tu..xmo2 citer bab org..baik fokus utk diri sendiri ja pd nk citer buruk org hihi..

p/s : dh dpt kad raya dr shu thanks tau :)

syiela said...

minta simpang dari jadi hati kotor.. mula2 kotor kemudian terus jadi hitam legam

jaakechik said...

betul tu! kalo yg buruk cpt jer dicanang. kalo yg baik dorang jarang nk hebohkan

cik Lilis said...

nice dear :)

lelamaisara said...

betul tu Shu..:)

Deqla manjew said...

thanks dear utk perkongsian ni. btw, kad raya awk deqla dah dpt. thanks!! =)

9n0L4 said...

mase ni lah nak muhasabah kan. ;)

Cik Aini said...

toing3x...
trs masuk menyusup ke hati..
lps ni sdiri bleh tahu la kan :)

Cendol said...

muhasabah diri..sob sobb :(

are_lin@yu said...

ujian menilai diri..hehe

Chic Na said...

kata2 yg sangat bermanfaat. ;)

Masz Sidek said...

memang kena muhasabah diri...

terima kasih atas peringatan...

Tinta Lana said...

Salam.

Ada sorg kawan blogger lana pernah gtau, macamna nak kenal pasti kebaikan. bila buat sesuatu, hati rasa tenang, tak fikir pa2 melainkan nak menyenangkan org lain, takda rasa nak nyorok2 or cover2 pa yg kita buat/ckp kan tu. Tapi, kalau buat jahat..mesti kita nak cover2, nak tutup slagi boleh. pastu kita cuba elak bincang benda tu, sbb kita tau kita buat benda tak elok tu. Hati selalu gelisah.

Cinta Misteri said...

jgn dengar perkara2 tak baik, elakkan mengumpat, jauhkan dari org2 yg mulut becok, jgn berkumpul ramai2 sebab boleh mendatangkan gosip.

Hati manusia susah nak ditafsirkan...jaga2 jgn bercerita segala rahsia padaorg yg kita tak pasti hatinya.

selamat beramal~~~~

Si Matatajam said...

Nauzubillahiminzalik....harap dijauhkan la hati yg kotor tu...

^^eKaTiKaH^^ said...

sangat setuju dgn statement di atas :)

*zafirah* said...

Betul tu,tapi,kadang2 fira tak tersengaja cerita keburukan orang lain..moga Allah ampunkan :')

Yana Libra said...

banyak kena basuh hati ni..huhu~

Cik Nur said...

xsuka dngar atau becerita pasal org..sbb tu nur xramai kawn..huhuhu

N.Aima K said...

ok NOTED..biasakan gossip suka ja mau dengar aduh aduh..gossip artis pun masuk juga la ni T___T