.

Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Doodle : Masterchef to-be

Assalamualaikum kalian :)
Perempuan ibarat sudip dan kuali. Di mana ada kuali di situ ada sudip. Ehh, sesuka hati je kan gue cipta peribahasa. Serius rosak bahasa. Haha. Itu baru namanye intro. Muehehe


Perati balik peribahasa indah gue tadi. Dah ?? Nampak tak di situ kaitan antara perempuan dengan sudip dan kuali. Mereka ibarat isi dengan kuku. Okay, keluar lagi peribahasa kedua. Hewhew. Memang tak dapat disangkal, sehebat hebat mana pun perempuan itu, ke dapur juga akhirnya. Kan kan. Nak minum pegi dapur. Nak makan pon mesti pegi dapur. Basuh tangan semua tu tak kira lagi. Bukan nak masak je kena masuk dapur. Haha. Kesimpulannya, perempuan mestilah tahu memasak. Masak air pon sudah dikira memasak. So, don't worry. Anda memang dah tercalon dalam kategori yang pandai memasak. Jangan putus asa. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Betul? Sampai kot mesej gue. Haha. Babai.






p/s : Pesanan khidmat masyarakat dituju khas untuk gue sendiri.




43 comments:

Misya Mialen said...

Hihi.sy suka memasak.tp kdg2 ada jg x jd.;)

~~oOpEt~~ said...

haha.. bestla leh jdi master chef :D mmg perempuan dgn dapur xdpt dpisahkn :D

Marya Yusof said...

As salam Shuhada,

Sgt2 setuju dik! ALLAH mmg dah anugerahkan kebolehan dan kelebihan tu pd kita cuma kita shj yg kena rebrush & polish bakat tu :)

rAIHan said...

pasang niat nak jadi chef utk ramadhan nnt..^^

Solehah Shamsuddin said...

amboi doodle dy ni.siap da sudip dan kuali lagi tu.makin kreatif la

Amirul Verdasco Nadzri said...

shu, dimana ada kuali disitu ada minyak masak?? cukup indah dan puitis tak?? huhu

are_lin@yu said...

malulah tak boleh jd m.chef lgni..tak pandai masak..hehe

syiela said...

akak juara MC En.Ad...hehehhe yeke

Nyue said...

yup betul itu...bekerjaya apa perempaun itu perlu tahu memasak....kerna dia seorg ibu dan srg isteri

Deq's Qienz said...

yer la kan..ader juga owg tua² ckp..perepuan ngaji tingi² pon at last duk cerok dapur jugak..hehee..kdg² ader betul ader salah kan..hikhik

lelamaisara said...

foooyoo doodle pon nak jadi chef...tomey..:)

Princess Syazliyana said...

alahai comellnya :'D

Rara Nasiha said...

so cuteeeeeeee :)

Masz Sidek said...

hehehehe... perempuan dan dapur memang tak dpt di pisahkan...
naluri memasak tu memang dah ada dlm diri...

mula2 belajar masak yg mudah2 dulu...
bg sy yg paling bagus belajar masak nasi dulu...
lepas tu insya-Allah... baru belajar masak yg lain..

Tinta Lana said...

Assalammualaikum shu!

Hehehe, ye ye, betul2..perempuan mesti ambil tahu..tak banyak pun takpa, ambil tahu skit2 bab memasak.

Untk kebaikan diri sndiri juga nnti kan?? memasak memberi banyak ruang untuk berjimat :)

Cik Nur said...

suka memasak, tapi xde masa yang cukup..
bz keje je..huhuhuhu

|shuhadaothman|TM said...

hehe, sme la kte misya. ad yg jadi ad yg tak kan. tpi xpe. itu tandenye usaha kte. hehe :D

|shuhadaothman|TM said...

haha, masterchef untuk suami one day la pet. haha :D
kan kan. tu memang tempat perempuan ^^

|shuhadaothman|TM said...

Wasalam kak Marya,

Hee, kan akak. Semuanya terletak pada usaha diri sendiri nak polish camane kan. Masing2 ad kebolehan sendiri :)

|shuhadaothman|TM said...

hehe, bagus tu raihan. semoga berjaya ^^

|shuhadaothman|TM said...

hehe, terlampau nak jadi masterchef sgt ni. haha

|shuhadaothman|TM said...

haha, mirul. gue ske peribahasa lu. sungguh puitis. cmne bleh lupa sal minyak. haha

|shuhadaothman|TM said...

takpe ayu. shu pon bkn pandai sgt. stil bljar jgk ni. practise make perfect kan dear. chayok2 ! :)

|shuhadaothman|TM said...

hehe, betul la tu akak. Masterchef utk suami kan. hehe ^^

|shuhadaothman|TM said...

betul tu nyue. agreed! :) xkisah la x pandai sgt ke kan. jnji ad usaha ^^

|shuhadaothman|TM said...

hehe, kan sis. org tua yg slalu ckp mcm ni. tp ad betulnye jugak ^^

|shuhadaothman|TM said...

hehe. doodle pon nak jadi chef gak kak ^^

|shuhadaothman|TM said...

tengkiu dear :)

|shuhadaothman|TM said...

tengkiu dear :)

|shuhadaothman|TM said...

setuju dengan masz. hehe. dimana ada usaha di situ pasti ada hasilnya :)

|shuhadaothman|TM said...

Waalaikumsalam lana!

hehe. agreed lana. kalau nak jimat mesti la tahu masak. sikit pon ok ^^

~Sweet Honesty~ said...

resepi sweety,campak2 jekk..hihi

LadyBird said...

betul2.. kecuali die mmg malas msk... mcm kak lady nih...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tanggungjawab sbg seorg perempuan & isteri..
sehebat manapun tetap ke dapur juga..

Yumida said...

suka peribahasa shu..harus dibukukan..haha
jom memasak

QweensheesZ said...

kamoo di tagged n masok list entry aku..sile nengok cnehh..^^
http://myhuhuhabuu.blogspot.com/2012/07/blogswimming-list-ini-pagi.html

Masha Meisters said...

hehe...suke2...sekarang dah kerja jarang memasak...kiki

Chic Na said...

suka memasak juga tp yg simple2 je. hehe.. nak jd masterchef jugak lah. :)

Wanieys said...

dah jadi MC pun skang ni ahaks~~~
perempuan dgn dapur mn boleh pisah kan hihi

wan nurul hezrina said...

suka gak masak nak2 kalau jadi masakan2 n anak2 suka makan lagilah sedap=)hehe tapi chef banyak lelaki nape ek??2

cumil sungguh doodle2

N.Aima K said...

insyaallah.. ;)

Cik Kay Jue said...

sama2 la kita tingkatkan ilmu memasak kita.. huhu.. walaupn tak sehebat chef2... yang penitng kita tau masak... kan?

caliph shuriken said...

tgh tercari2 masterchef cmni, hukk...