Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Sakit dan rindu



Assalamualaikum kalian. Baru seminggu tak jenguk sini dah rindu kalian. Serius! Rindu nii.... Hewhew. Rindu gue tak? Muehehe. 



“Kalau manusia itu tidak pernah mendapat cobaan dengan sakit dan pedih, maka ia akan menjadi manusia ujub dan takabur. Hatinya menjadi kasar dan jiwanya beku. Kerananya, musibah dalam bentuk apapun adalah rahmat Allah yang disiramkan kepadanya. Yang akan membersihkan karatan jiwanya dan menyucikan ibadahnya. Itulah ubat dan penawar kehidupan yang diberikan Allah untuk setiap orang beriman. Ketika ia menjadi bersih dan suci kerana penyakitnya, maka martabatnya diangkat dan jiwanya dimuliakan. Pahalanya pun berlimpah-limpah apabila penyakit yang menimpa dirinya diterimanya dengan sabar dan redha.” - Ibnu Qayyim




Semoga kita semua diberikan kesihatan tubuh badan yang sihat. InsyaAllah. Jaga makan minum taw. ^^




P/s : Sebelum ni kurang sihat sikit. Sorry ea. Tak dapat nak bw, komen macam selalu. Alhamdulillah, harini baru dapat apdet. Dan InsyaAllah, akan bayar hutang-hutang yang tertunggak. Heee. Terima kasih to Sis Jaa and Lana sebab tanye khabar gue. Teharu der. Rasa kehilangan eh? Muahaha. Dan dan to GSF dan kome yang sudi meriahkan blog ni selama ketiadaan gue. Terima kasih sayang-sayang. Imissyuu. Uhukk :)


P/s : To Solehah , cepat-cepat baik demam ye. Jangan miss makan ubat. Syafakillah dear :)


P/s : Salam Ramadhan ke-10 semua :)







14 comments:

Rohani Hashim said...

Alhamdulillah dah semakin sihat kan...

cik Lilis said...

oh .. patut lah dah lama tak nampak shu.. tak sihat yer ..

Si Matatajam said...

Ala demam ye dik...Sian dia..Jaga makan tu tau...ubat pun jgn lupa mkn.... Bw tu bila sihat singgah la blog akak... Akak paham ja...

~~oOpEt~~ said...

what happen shu? pet jrg on9 skit.. internet problem :D nnti dh oke, slalu la pet berjln2 :D

Azee Hana said...

semoga cepat sembuh ye...=)

caliph shuriken said...

patut laa shu diam2 jaa, huh.. smoga dikurniakan kesihatan yg baik spanjang ramadhan ^^

jaakechik said...

opkos laa rasa kehilangan! sbb shu antara tetamu setia jaakechik corner hehehheehe.. hope cpt sihat dan kembali aktif semula ye shu!

Cik Nur said...

jangan minum ais ye shu... jaga pmakanan dan jgn ngelak2 mkn ubat..

nur windu shu....! :)

Niswatus Solikah Samik said...

syg, demam lagi ek? cepat2 sembuh tau! jaga diri! :)

Chic Na said...

Alhamdulillah dah makin sihat tp still kena jaga kesihatan tau shu. :)

Wanieys said...

take care yer shu...ptt lama jer xnampak shu hihihi

Miss PIJAOSIX said...

moge cepat sembuh dik...

wan nurul hezrina said...

alahai sakit ker?dah baik lum?jgn lupa mkn ubat n berehat secukupnya.semoga cepat sembuh

Tinta Lana said...

Salam shu..

Lana tak rindu kat shu..

Rindu kat Chibimoon jep..keh keh keh (-_-)

Camne sakit shu, pa ke, alergik,sakit kulit ea? Maaf terlupa..ada kurang ke shu?
Jangan lupa jaga pantang shu.. :)